Pagini

luni, 19 noiembrie 2012

Sa nu ai rabdare, unul dintre cele daunatoare obiceiuri

     La prima vedere pare un simplu si inofensiv prost obicei, nu am rabdare sa astept pana la 10 sa urmaresc un film, asa ca ma uit acuma, ca doar de cand astept sa-l vad. Banal, nu? In exemplu prezentat, nu pare deloc daunator...Dar daca aprofundez, ceea ce o sa fac imediat, subiectul devine o mare problema in viata noastra.
     Din cate am vazut pana acuma intre oamenii ce au succes, in diferite domenii, exista anumite asemanari foarte importante. Una monumentala este aceea ca detin abilitatea de a gandi pe termen lung, in urmatorul sens: fac ceva azi ce ma va ajuta pe viitor; poate este inconfortabil acum, dar cu siguranta imi va oferi ceva bun mai incolo. Sunt zeci de exemple, daca am 100 de lei nu intru in primul magazin si cumpar ceva ce mi-ar place, ii pot pune deoparte, strang, iar la o anumita suma o pot reinvesti (si obtine castiguri) sau imi pot cumpara un lucru asemanator celui dorit dar de o calitate superiora.  Alt exemplu, nu mananc zilnic dulciuri cu toate ca mi-ar face pe moment placere, pentru ca pe termen lung obezitatea ma pandeste si disconfortul acelui lucru e mult mai puternic si constant decat o mica placere de moment.
     Din situatiile prezentate reiese un lucru foarte important, puterea de a rabda, de a te abtine pe moment cu scopul ca pe termen lung sa ai mult mai mult de castigat. Cu totii lucram, facem diverse lucruri pentru a avea o placere, indiferent sub ce forma vine ea, diferenta este : pot avea o satisfactie acum sau mai incolo cu o recomepensa/multumire mult mai puternica ( in primul exemplu e mult mai satisfacator sa ai o ecnonomie de 1000 de lei si sa iti cumperi un lucru mult mai bun, decat sa te bucuri de 10 cumparaturi proaste, pe moment e ok, dar nu dureaza mult pana toata multumirea iti va trece, asa si cum a venit). Aici ajung si la rabdare, daca o ai, optezi pentru termen lung, daca nu poti avea rabdare, intotdeauna vei opta pentru acum. Sunt si sute de scuze care acopera acest comportament ( lasa ca cine stie ce se intampla pe viitor, daca mor maine cu ce ma aleg etc).
    Exemple date nu sunt chiar nocive, dar acest sistem functioneaza si pentru cariera si pentru asigurarea viitorului financiar, unde diferenta intre mentalitati este ca de la cer la pamant, chiar intre succes si mediocritate.
     Daca esti o persoana nerabdatoare, cum faci sa modifici acest lucru? Nu stiu, este cazul meu si inca testez diferite sisteme ce ar produce schimbarea, cand voi gasi o cale buna am sa o si prezint.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu